mandag 2. februar 2009

Tenk på Herren

Er det slik at min komfortable hverdag er mer utfordrende i å bevare Jesusnærheten enn de som trues på livet for sin tro? Tankene har fulgt meg etter et møte med Nehemja 4 og den tøffe kampen for å gjenreise muren rundt Jerusalem. Jødene ble truet på livet. Da sa Nehemja: Vær ikke redde for dem! Tenk på Herren (v.14) Vær konsentrert om han. Da står dere ut kampen og vinner.
I vår åndelige hverdagskamp, har Gud et ansikt. En å se på.
Jesus omtales hele veien som Herren.
Det er Herren, sa Peter i Joh. 21. Han kjente igjen han som har denne beskrivelsen:
Han var i Guds skikkelse og så det ikke som et rov å være Gud lik, men ga avkall på sitt eget, tok på seg tjenerskikkelse og ble mennesker lik. (Fil. 2.6-7) Han som røsten lød om da tre av disiplene var med på forklarelsens berg: Dette er min Sønn, den elskede, i ham har jeg min glede. Hør ham. Matt. 17,5
Tenk på han!

Ingen kommentarer: