tirsdag 2. mars 2010

Øyenvitne

Jeg har det som om jeg leser en annen velskrevet skildring når jeg leser 2.Peter 1. Jeg lever meg inn i den grensesprengende teksten. Forfatterens opplevelse blir nesten min: ...vi var øyenvitner og så hans guddommelige storhet. (v.16) Vi hørte selv denne røsten lyde fra himmelen, da vi var sammen med ham på det hellige fjell. (v.18): «Dette er min Sønn, den elskede, som jeg har behag i.» (v.17)
Sånn blir dette også en god introduksjon til et par vers fra Lukas 4 - da Jesus kom til synagogen i Nasaret og les fra skriften: Herrens Ånd er over meg, for han har salvet meg til å forkynne et gledesbudskap for fattige. Han har sendt meg for å kunngjøre at fanger skal få frihet og blinde få synet igjen, for å sette undertrykte fri og rope ut et nådens år fra Herren. (v. 18-19) Mye trygt ly i dette...
---------------------------------------
Skriver søknader...
Litt sent ut i dag fordi det jobben til midnatt med en søknad om støtte til å videreutvikle arbeidet rusmisbrukere, hjemløse og fattige i Lodz - og oppbyggingen av engasjementet for synshemmede med Jelenia Gora som base. Denne gangen en søknad til et legat til fremme av kristelig og sosialt arbeid. Håper og ber...

Ingen kommentarer: