torsdag 16. mars 2017

Når jeg kommer bakpå...

Enestående godt for meg at Bibelen ikke er en bok om teoretisk teologi, men levd teologi. Historie på historie om levde liv med mange opp- og nedturer.
Slik gir Timoteus meg ofte en oppmuntring.
Plukket opp av Paulus under hans første misjonsreise (Ap.gj. 16). Snart en nær medarbeider. Til korinterne skriver Paulus: ...derfor var det jeg sendte Timoteus til dere, min kjære og trofaste sønn i troen på Herren. (1. Kor. 4.17) Timoteus var med på mye spennende, mye trosstyrkende.
Men kom bakpå da Paulus endte opp i fengsel i Rom. Uten at han ble glemt av Paulus. De hadde levd tett på hverandre. Paulus skriver: Jeg minnes dine tårer, og jeg lengter etter å få se deg igjen; det ville gjøre meg inderlig glad. Jeg glemmer ikke din oppriktige tro. (2.Tim 1.4)
Og så som om Paulus sier: Ikke bit deg fast nedturen. For Gud gav oss ikke en ånd som gjør motløs, men en Ånd som gir kraft, kjærlighet og sindighet. (2.Tim. 1.7)
Sånn blir dette også - ja, ofte - Herrens personlige hilsen til meg når jeg deler noen tårer med han og er bakpå...
---
Blant mye et par viktige ting for forbønn: I morgen, fredag 17. har vi styremøte med mye å ta stilling til, mye som jeg håper vi snart kan fortelle om. Når ting er mer avklart.
Dessuten: Kommer i kontakt med en del nye personer. Spennende for oss om dette gir nye støttespillere. Dette ber vi om! 

Ingen kommentarer: