fredag 6. januar 2012

Umulig?

Trenger den korreksjonen som to kvinner fikk i sitt møte med Herren. Begge tenkte: Dette er da ikke mulig... Først Sara: Skulle jeg føle lyst, så gammel som jeg er? Og mannen min er også til års! (v.12, 1.Moseb. 18.1-17) Så en dame som opplagt hadde mye lyst: Hvordan kan du som er jøde, be meg, en samaritansk kvinne, om å få drikke?... du har ikke noe å dra opp vann med, og brønnen er dyp. Hvor får du så det levende vann fra? spurte hun som var igang med den sjette mannen. (v.9 og 11, Joh. 4.1-42) Begge tenkte: - Høres umulig ut...  Sara fikk en omgående korrekjson: Er det noe som er umulig for Herren? v.15, Mens damen ved brønnen fikk en sånn Jesus-opplevelse at hun glemte sine hvordan. I sterk fasciansjon begynte hun å fortelle andre hva hun hadde opplevd med Jesus... Sånn håper jeg å ha det i 2012... Ikke bli fanget i "... det er da ikke mulig" Men hva som er mulig...
-----------------------------
Dessverre har jeg og Vannhullet vært litt for mye fraværende i det siste. Innspurten før jul ble litt for hektisk - som også tok litt av startenergien for 2012. Nå begynner det å rulle. Vi i Trygt Ly trenger som alltid mye av Herrens veiledning og visdom for det påbegynte året - og ber om det... Snart mer konkret...   

Ingen kommentarer: