tirsdag 14. juni 2016

Som et Herrens fruktfat...

Helt sikkert skrevet om dette før, men nettopp nå berører dette meg - igjen...
Om å være som et Herrens fruktfat for andre. Bildet kommer fra et heller velkjent bibelvers: Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, tålsomhet og selvbeherskelse... Gal. 5,22-23 Ser en nær sammenheng i hva Paulus i godt samspill med Jesus selv skriver til Filipperne om å være et lys i verden - 2,12-18. At det jeg vitner om bekreftes av mitt liv. At jeg byr andre på Herrens frukt i min hverdag. Jeg arbeider ut hva Jesus har lagt inn i meg som født på ny...
---
Skriver midt i en hektisk reisedag. Oppbrudd i Polen etter nesten to ukers tur. Mye inspirasjon med meg tilbake. Trengs. Mye venter: Trygt Ly er med på Bærekraftfestivalen i Hurdal. Vi får et team opp fra Polen. Mange forberedelser. Ber om og håper dere kan be sammen med oss om å være et lys... 
Dessuten: Det står ikke godt til med Trygt Ly-økonomien. Vi tærer hardt på små reserver. Be også for dette..

Ingen kommentarer: