lørdag 29. november 2014

Sammenhengen....

Ser jeg sammenhengen? Akkurat nå tenker jeg på David og sammenhengen mellom to begivenheter i unge Davids liv. En sammenheng og et spørsmål som kanskje litt for ofte kommer i skyggen når Davids fargerike oppgjør med Goliat blir tema. Hvorfor hadde David slik suksess med en glatt stein og en slynge? Fordi han tross sin unge alder var en trenet og svært så modig gjeter? Neppe... For meg ligger forklaringen i å bla et kapitel tilbake og vers 13: Da tok Samuel hornet med olje og salvet ham midt blant brødrene hans. Fra den dagen kom Herrens ånd over David og var med ham siden. Som så, sterkt minner meg om sammenhengen mellom å stå i en oppgave og ha nærværet av Herrens ånd... Være utrustet...
---
Litt ekstra travel for meg fordi far Even er syk, lungebetennelse. Det går bedre, men fortsatt trenger han forbønnens omsorg...
---

Ingen kommentarer: